Hjälpmedel från Euforia AB

Företagsinformation

ISO-certifiering

Här ser ni ISO certifieringar för våra huvudleverantörer. Det innebär att vi erbjuder en kontrollerat hög och jämn kvalitet.
För distribution och lagerhantering uttnyttjar vi vår huvudmans centrallager.

Miljöpolicy

» Vår miljöpolicy (pdf)
» Schenker ISO 14001 certifiering (pdf)
» Schenker hållbarhetsredovisning (pdf)

Om Euforia

Sedan 1984 har vi arbetat med hjälpmedel både som tillverkare och distributör.
Då Euforia startades av Gunnar Linder 1999 var syftet bland annat att skapa den första svenska hemsidan kring hjälpmedel, som var helt öppen för alla, både verksamheter och brukare.

Under hösten 2020 har vi omvandlat verksamheten till aktiebolag, utökat sortimentet, blivit fler medarbetare och öppnat ny butik och showroom i centrala Stockholm! Inom kort kommer företaget att vara certifierat för ISO 9001 och ISO 14001. En helt ny hemsida presenteras i början av 2021.

Styrelsen ser i dag ut så här:

Jan-Adam Rytterbro, styrelseordförande och VD
Tidigare produktionschef/affärsutvecklare hos H&M under 24 år.

Carina Rytterbro Jönsson, ledamot
Drev legendariska och ständigt White Guide-omnämnda värdshuset Den Gröna Tuppen utanför Västervik i 28 år.

Gunnar Linder, ledamot
Tidigare ägare sedan start, nu senior advisor och utvecklare i företaget.

Alva Rytterbro, ledamot
VD Städarna i Uppsala AB, vald till Årets UF-företagare 2017.

I verksamheten har dessutom Gunnar Lyckhage ansvar för kommunikation och produktinformation och Daniel Nikolajsen för webbutveckling.

Ett urval av våra leverantörer
hjälpmedel leverantörer

Hur handlar du?

FÖRETAG
Visa priser exkl moms
PRIVATPERSON
Visa priser inkl moms